Selamat Datang Ke Blog Catatan LR Soflin... All is about journey of life | Hobbies | Photography | and ....

Friday, September 23, 2016

Manggo Float



Salam. 

Hari ini LR nak kongsikan resepi Manggo Float yang pernah LR buat khas untuk Encik Suami. Actually dah lama tak buat Manggo Float ni sebab kalau buat memang bertambah-tambah 'comel' lah LR. 😂

Manggo Float ni memang sesuai dijadikan sebagai punca pendapatan kerana rasanya sangat sedap, makan banyak pun tak akan mual jadi sudah pasti jualan cepat laku. Macam Pisang Goreng panas!LR dah tak ingat resepi ni dapat dari mana. So tak tahu nak kreditkan kepada siapa. Ok lupakan pasal tu. Jom tengok resepinya...

MANGGO FLOAT
Oleh : LR Soflin

Bahan-bahan :

200gm Non Dairy Whipping Cream (Fresh Cream)

125gm Susu Pekat Manis (Sebaiknya ikut citarasa sendiri tahap mana kemanisannya)

30 Keping Biskut Marie (Perisa kopi) di kisar

Mangga masak (manis) di potong dadu kecil

Cara-cara :

Putar whipping cream sehingga kental bersama susu pekat manis.

Tabur biskut yg telah dikisar ke dalam bekas.

Masukkan mangga..susun.

Tuangkan sedikit cream.

Ulang langkah 2-4 sehingga membentuk 3 lapisan.

Masukkan dalam peti ais.

Siap untuk dimakan.



Yummy! Sungguh sedap








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...